ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( اطلاعات مفید و کاربردی)

قوانین جامع ارث و میراث در ترکیه برای اتباع خارجی

زندگی در ترکیه
بدون دیدگاه

در این مقاله در رابطه با قوانین ارث و میراث و موارد مربوط به آن می پردازیم.

با توجه به این که ترکیه در حال حاضر یکی از قطب های جذب سرمایه در منطقه شده است و افراد زیادی جهت سرمایه گذاری در ترکیه به خرید ملک میپردازند، از این رو بهتر مسیر مشخصی جهت انتقال سرمایه خود به فرزندان یا افراد مورد نظر شما بعد از شما را  داشته باشید.

زمانی که شما در ترکیه مال و یا املاکی برای خود تهیه میکنید بهتر است از قوانین مربوط به انتقال آن بعد از فوت نیز اطلاعات داشته باشید که بعدا برای وارثین مشکلی پیش نیاید.

قوانین ترکیه برای موضوع ارث و میراث مشخص و واضح است، این قوانین به دو صورت کلی قابل اجرا میباشند، اولی بدون داشتن وصیت نامه و بعدی برای حالتی که مالک وصیت نامه را قبل از فوت تنظیم کرده باشد.

قوانین ارث و میراث در ترکیه بدون وصیت نامه

در صورتی که شخص متوفی وصیت نامه ای را برای خود مشخص نکرده باشد طبق قوانین ترکیه تمامی مال و  اموال، املاک و بدهی های شخص متوفی به وارثین خونی شخص میرسد.

به این صورت تمامی مال و اموال شخص به طور مساوی بین همسر (50 درصد ارث ) و فرزندان دختر و پسر ( 50 درصد ارث ) تقسیم میشود.

نحوه به نام زدن قبوض انرژی در ترکیه + هزینه ها

اما در صورتی که شخص بدون فرزند باشد طبق قوانین ارث و میراث ترکیه 50 درصد ارثیه مشخص شده در صورتی که پدر و مادر وی در قید حیات باشند به آنها میرسد.

در نهایت اگر شخص متوفی نه فرزندی داشته باشد و نه پدر و مادر وی در قید حیات باشند بخش مشخصی از ارث و میراث وی به خواهر و برادران وی میردسد.

طبق قوانین ارث و میراث ترکیه تمامی فرزندان به طور یکسان و مساوی شامل ارث و میراث میشود و درصد فرزندان دختر و پسر هیچ تفاوتی با هم ندارد.

در صورتی که از فرزندان وی قبل از ایشان فوت شده باشد سهم آن فرزند، به فرزندان آن شخص میرسد.

قوانین ارث و میراث در ترکیه به همراه وصیت نامه

در صورتی که شخص متوفی قبل از فوت برگه وصیت نامه را تهیه کرده باشد و در آن مشخص کرده باشد که سهم الارث هر شخص به چه صورت است، دادگاه ترکیه طبق وصیت نامه عمل کرده و انتقال ارث و میراث را انجام میدهد.

البته توجه داشته باشید که برای این موضوع شخص باید وصیت نامه خود را جهت اجرایی شدن به صورت ترکیه استانبولی ترجمه رسمی کند ( درصورتی که به زبانی غیر از ترکی استانبولی نوشته شده باشد ) و حتما جهت رسمی شدن وصیت نامه آن را در دفاتر اسناد رسمی نوتر، به طور کامل ثبت کند که در دادگاه مورد پذیرش قرار گیرد.

قوانین ارث و میراث برای شهروندان ترکیه

در صورتی که شخص شهروند ترکیه باشد بعد از فوت و تایید آن در پزشکی قانونی به صورت اتوماتیک از بیمارستان نامه ای به اداره ثبت احوال، تاپو و اداره ثبت اسناد و املاک (کاداستر) ارسال میشود تا مال و اموال شخص مورد بررسی قرار گیرد.

انواع بیمه های خودرو در ترکیه +‌قیمت و نحوه تهیه

بعد از آن دادگاه مدارک را مورد بررسی قرار میدهد و با توجه به مدارک موجود تقسیم بندی ارثیه را انجام داده و در نهایت نتیجه را به صورت یک نامه به اداره نوتر ارسال میکند.

در این زمان اداره نوتر با توجه به نامه دادگاه به افراد وراث احضاریه ای ارسال میکند تحت عنوان مشخص کردن سهم الارث و انتقال آن به افراد.

در نهایت افراد بعد از پرداخت مالیات مشخص شده جهت ارث و میراث مشخص شده برای افراد با مراجعه به دادگاه جهت بررسی و تقسیم ارث و میراث، امور مربوطه انجام میشود.

قوانین ارث و میراث در ترکیه برای افراد خارجی

در صورتی که شخص متوفی شهروند ترکیه نباشد و تنها مال و اموال وی در ترکیه باشد همسر و فرزندان وی و یا پدر و مادر و خواهر و برادران وی میتوانند با مراجعه به دادگاه ترکیه و با ارائه مدارک شناسایی خود و همچنین رابطه خونی وی با متوفی پرونده انتقال ارث و میراث را به جریان بیاندازند.

در این حالت تقسیم ارث و میراث در صورت نبود وصیت نامه طبق قوانین کشور مبدا انجام میشود و در صورتی که وصیت نامه وجود داشته باشد باید آن را بعد از ترجمه به تایید وزارت امور خارجه ایران و دادگستری ایران رسانده و آن را در نهایت در ترکیه تایید و نوتر کنید تا در دادگاه بتوانید به آن استناد کنید.

مالیات ارث و میراث در ترکیه

به طور کلی در مورد مالیات ارث و میراث هیچ فرقی ندارد که شما شهروند ترکیه باشید و یا خارجی، باید طبق موقعیت ملک و املاک و شرایط جانبی دیگر مالیات آن مشخص شود و به پرداخت آن اقدام کنید.

هزینه های مواد غذایی در ترکیه 2024

البته میزان مالیات ارث و میراث در ترکیه به نسبت کشورهای اروپایی کم است و با توجه به ارزش آن بین 1 تا 10 درصد مالیات تعلق میگیرد.

مدارک مورد نیاز برای انحصار و وراثت در ترکیه

در صورتی که بخواهید به عنوان یک شخص خارجی پرونده ارث و میراث خود را در ترکیه به جریان بیاندازید احتیاج به مدارک زیر جهت ارائه به دادگاه دارید.

توجه داشته باشید تمامی مدارک باید به زبان ترکی استانبولی باشند و در صورتی که این گواهی ها در خارج از ترکیه تهیه شده باشد باید آن را بعد از ترجمه ترکی استانبولی به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری ایران برسانید و بعد از وارد کردن آن به ترکیه آن را تایید و نوتر کنید.

  • گواهی فوت
  • مدارکی که مشخص کند که شما با فرد متوفی چه نسبتی دارید.
  • پاسپورت معتبر
  • کد مالیاتی
  • عکس پرسنلی

به این مطلب امتیاز دهید

بر روی ستاره ها بزنید!

متوسط امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 366

No votes so far! Be the first to rate this post.

مقالات مشابه با آنچه مطالعه کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین املاک ثبت شده

فهرست
ارسال پیام در واتس اپ