ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( اطلاعات مفید و کاربردی)

نحوه به نام زدن قبوض انرژی در ترکیه + هزینه ها

زندگی در ترکیه
1 دیدگاه

در این مقاله در مورد به نام زدن قبوض انرژی در ترکیه و همچنین ابطال آنها برای شما مطالب جامع و کاملی را تهیه کرده ایم.

در ترکیه بر خلاف قوانین ایران هر شخصی که در واحد مسکونی یا تجاری زندگی میکند و یا کار میکند میتواند قبوض انرژی را به نام بزند.

به این ترتیب لازم نیست حتما صاحب خانه قبوض انرژی را به نام بزند و شخص مستاجر نیز میتواند در صورت داشتن اجاره نامه و کیملیک اقدام به انجام به نام زدن قبوض انرژی کند.

شاید یکی از اولین چالش های زندگی در ترکیه برای کسانی که وارد این کشور میشوند در ابتدا به نام زدن قبوض انرژی باشد، زیرا معمولا صاحب خانه ها از این کار سر باز میزنند و شخص مستاجر باید برای به نام زدن قبوض انرژی اقدام به این کار کند.

شاید در نگاه اول سخت باشد ولی بعد از خواندن این این مقاله شما میدانید که چگونه میتوان قبوض انرژی را به نام زد، پرداخت کرد و یا در نهایت آن را ابطال کرد.

به نام زدن قبوض انرژی

مهمترین نکته بعد از بستن قرار داد ملک در ترکیه به نام زدن قبوض است، زیرا در صورتی که شما این کار را نکنید کنتور شما ضبط میشود و علاوه بر هزینه هایی که باید برای به نام زدن و قبوض پرداخت نکرده باید پرداخت کنید، بلکه باید هزینه های مربوط به جریمه و نصب مجدد کنتور را نیز پرداخت کنید.

در ابتدای کار باید بهتون اعلام کنیم که برای به نام زدن قبوض انرژی در ترکیه عمومی ترین مدارکی که باید به همراه داشته باشید اجاره نامه شما به همراه کیملیک است.

شاید برخی از افراد در ابتدای ورود کیملیک نداشته باشند و تا زمانی که کیملیک نداشته باشید نیمتوانید قبوض انرژی را به نام بزنید به همین دلیل بهتر است با صاحب خانه خود و یا یکی از دوستان خود که کیملیک دارند توافق کنید تا زمانی که کیملیک خود را نگرفته اید به نام آن شخص قبوض را بگیرید.

وکیل پایه یک ایرانی و رسمی ترک در استانبول ترکیه

البته قبض انرژی را میتوانید هنوز هم در برخی از دفترهای انرژی برق با پاسپورت خودتان نیز به نام بزنید، اما همین قبض برق نیز ممکن است از شما کیملیک بخواهند.

توجه داشته باشید قبوض انرژی در ترکیه به نام شخص صادر میشود و نه به نام ملک و در صورتی که ملک بدهی قبوض انرژی داشته باشد در زمانی که شما بخواهید قبوض انرژی را به نام خود بزنید نیازی نیست بدهی قبلی را حساب کنید و فقط در صورتی که شما بدهی داشته باشید باید پرداخت کنید.

مدارک مورد نیازی که شما باید در زمان به نام زدن قبوض باید با خود داشته باشید به طور کلی به ترتیب زیر است:

  • شماره کنتور (تأسیسات نوماراسی)
  • بیمه ملک DASK (داسک)
  • اجاره نامه برای مستاجرین و سند برای مالکان
  • پاسپورت یا کیملیک
  • شماره تلفن موبایل
  • مبلغ دپوزیت

برای دریافت حق اشتراک که در صورتی که شما در نهایت زمانی که بخواهید اشتراک قبوض انرژی خود را باطل کنید و بدهی نداشته باشید به طور کامل به شما پرداخت میکنند و به حساب بانکی شما منتقل میکنند.

برای به نام زدن قبوض انرژی شما باید به همراه این مدارک مشخص شده به نزدیک ترین شعبه اداره برق ، آب و یا گاز در شهر خود بروید.

به طور کلی برای پیدا کردن این ادارات در هر شهر بهتر است از گوگل مپ کمک بگیرید، به طور مثال برای پیدا کردن اداره آب در شهر آنکارا میتوانید عبارت ankara su idaresi ( آنکارا سو ایدارسی ) را جستجو کنید.

به طور مثال اداره های قبوض انرژی در استانبول به ترتیب زیر است:

  • boğaziçi elektirik اداره برق استانبول
  • ISKI اداره آب استانبول
  • İgdaş istanbul doğalgaz اداره گاز استانبول
بلک فرایدی و جمعه سیاه در ترکیه 2024 و بهترین مراکز خرید

مبلغ دپوزیت نیز برای هر اداره متفاوت است و شما میتوانید به دو صورت نقد و یا از طریق کارت بانکی آن را پرداخت کنید.

اداره آب و اداره برق معمولا مبلغ دپوزیت پایینی دارند و در حدود 300 لیر است ولی برای به نام زدن قبض گاز در ترکیه شما باید مبلغی در حدود 800 لیر را به عنوان دپوزیت در اداره گاز پرداخت کنید که این مبلغ امکان این را دارد که شما به صورت قسطی در 4 ماه نیز پرداخت کنید.

پرداخت قبوض انرژی در ترکیه

اما حالا که قبوض انرژی در ترکیه را به نام زدین باید در زمانی که قبوض به درب منزل شما آورده میشود آنرا پرداخت کنید، اما چگونه؟

به طور کلی برای پرداخت قبوض در ترکیه دو راه حضوری و اینترنتی وجود دارد.

در راه اول که حضوری باشد شما هر زمان قبوض انرژی برای شما ارسال شد با قبض انرژی مورد نظر و کیملیک و هزینه اعلام شده به یکی از ادارات انرژی مربوطه مراجعه کرده و قبض خود را پرداخت کنید، که این کار معمولا بسیار وقت گیر است و حدود نیمی از روز شما را تلف میکند.

اما شما میتوانید با داشتن یک حساب بانکی در ترکیه به راحتی و با اپلیکیشن بانکی خود قبوض انرژی خود را پرداخت کنید.

شما در ترکیه می تونید با پاسپورت و بدون اقامت در بانک حساب کنید که در لینک فوق شرایط باز کردن حساب توضیح داده شده است.

برای این کار کافی است تا از منو اپلیکیشن بانکی خود گزینه پرداخت قبوض را پیدا کنید و بعد از انتخاب نوع قبض انرژی خود ( آب، گاز و یا برق ) اقدام به پرداخت قبض کنید.

مستر و ویزا کارت فیزیکی | صدور کردیت کارت با حک نام Master

برای پرداخت نیز فقط شماره فاکتور شما مهم است که در اپلیکیشن وارد کنید که معمولا در قبوض خود با نام abonelik numara یا hesap no نوشته شده است.

توجه داشته باشید که این شماره ثابت است و هر ماه با همان شماره برای شما قبض صادر میشود.

ابطال قبوض انرژی در ترکیه

زمانی که قرارداد ملکی شما به پایان رسید در سریعترین زمان ممکن اقدام به ابطال قبض انرژی خود کنید.

زیرا زمانی که مستاجر بعدی وارد واحد مذکور شود تمامی آب و برق و گازی که مصرف کند را شما باید پرداخت کنید.

به همین دلیل تنها ملاکی که مورد توجه اداره آب و گاز و برق است به نام بودن قبوض است و نه موعد قرار داد ملکی شما.

برای همین منظور برای ابطال قبوض انرژی خود با در دست داشتن کیملیک و آخرین قبض صادر شده به نزدیک ترین اداره آب، برق و یا گاز مراجعه کنید و با اعلام ابطال پرونده قبوض خود را ببندید.

در همان لحظه نیز بررسی میشود که آیا شما بدهی دارید یا خیر و درصورتی که بدهی داشته باشید از همان مبلغ دپوزیت شما کسر میکنند و یا کل مبلغ را به حساب بانکی خود واریز میکنند.

این واریزی ممکن است 2-3 روز طول بکشد.

به این مطلب امتیاز دهید

بر روی ستاره ها بزنید!

متوسط امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 365

No votes so far! Be the first to rate this post.

مقالات مشابه با آنچه مطالعه کردید

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام و پرود بر شما . اگر امکان دارد لطف کنید مطالبی در مورد هزینه های جاری در برج های بزرک که به عهده مالک است را معرفی و توضیح بدهید ممنون میشوم .
    هزینه های جاری که به مستاجر مربوط است مشخص است اما هرماهه هزینه هایی تعریف نشده را مدیر ساختمان به حساب بدهکاری مالک منظور میکند و چون مالک از آن خبر ندارد جریمه دیرکرد پرداخت هم به آن اضافه میشود . چگونه باید بامدیر ساختمان ارتباط بر قرار کرد و از او صورت حساب دقیق مبنی بر علت بدهی را درخواست کرد .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین املاک ثبت شده

فهرست
ارسال پیام در واتس اپ